BMSparts

BMSparts

www.bmsscooterparts.nl

Laatste onderwerpen

» verveelend
vr dec 16, 2016 1:23 am van Jan

» Onderdelen
wo dec 14, 2016 7:49 pm van Jan

» Dealerschap
do jun 16, 2016 10:58 pm van Jan

» Bandenprop
zo mei 29, 2016 7:21 pm van Jan

» Gebruikte Scooter onderdelen
wo mei 18, 2016 12:09 am van Jan

» Remus
di mei 17, 2016 9:05 pm van Jan

» Remus
di mei 17, 2016 8:39 pm van Jan

» Band dot
ma mei 16, 2016 11:06 pm van Jan

» Banden
ma mei 16, 2016 10:49 pm van Jan

Affiliates

gratis forum

    Dealerschap

    Deel
    avatar
    Jan
    Admin 1
    Admin 1

    Aantal berichten : 352
    Registration date : 16-01-09

    Dealerschap

    Bericht van Jan op do jun 16, 2016 10:58 pm

    Wij willen best een dealer worden maar niet als het zo moet als onder bescherven.


    Zodra je een merkdealer bent en de dealer behaald een vorm van een  A-status ben je voor hun niets meer waard dan alleen de druk dat je aan hun verkoop aantallen komt.

    Service of vakbekwaamheden zijn een nadeel voor de importeur als de scooter (in dit geval) ouder word dan 2 jaar.
    Volgens jouw als dealer doe je het dan goed. maar in werkelijkheid ben je stom bezig omdat je de omzet van je importeur ondermijnd door goed onderhoud of reparatie.
    Dus doe je volgens de regels van die dealer en zegt jouw klant dat het product versleten is ben je een top verkoper voor je importeur.

    Echter word een belangrijk punt totaal verkeerd bekeken.
    Hoe maak je jou product vertrouwd en goed.
    Juist door het leven er in te houden en dat het product vele kilometers rijd. Dit is pas reclame maken voor een goed product.  jij als tevreden klant zorgt er eigenlijk voor dat zijn jij als leek ook dat product koopt en zo gaat die bal maar door.   

    Mijn (onze) ervaring is nu met dieverse merken zo.

    Ik ga die niet allemaal noemen omdat je dan mogelijk je vaste klanten daarmee mogelijk niet meer kunt helpen.
    TGB was een goed product, maar omdat je een goede dealer bent was de verkoop minder dus ben je dealer af.
    Beeline is net zo een verhaal.
    SYM net zo, gelukkig zijn wij voor de klanten nog B dealer.
    Tomos hebben wij veel voor gedaan maar door met regelmaat van eigenaar te veranderen is dat vertrouwen wegen het product holt achteruit.
    Piaggio stelt hele hoge eisen, veel te hoge eisen dus, maar is vakmanschap niet van die belang.
    Kymco houd zich erg strak aan hun voorwaarde.
    Peugeot is doorlevering verboden met straffen van hoge boetes.
    SYM is doorlevering verboden met straffen van hoge boetes.
    Derbie is doorlevering verboden met straffen van hoge boetes.

      Het is nu ma sep 25, 2017 9:38 pm